Tuesday, January 31, 2012

Baru Tahun Nie Cukup Umur Utk Mengundi...:)

Sekian, BuBye! dari Wawa Nasir at 11:54 PM

Ahad yang lepas, semua orang sibuk melayan Anugerah Juara Lagu yang ke 26 tapi aku melepas huhu. Tak dapat nak tengok. Sebab TERPAKSA ikut mak pergi sekolah. Hehe. Yep. Pergi sekolah kat Sungai Pusu. Diorang ade lar ceramah pok pek pok pek politik lar nanti mau mula mengundi. Aku pergi pun sebab ade makan. Hehe. Bukan nak dengar sangat orang berceramah. Lain lar kalau kat depan tu Dong Woon Beast! Aku confirm fokus dengar dan mata tak pandang ke lain dah. Hahahah!
Memandangkan ini pertama kali aku mau mengundi tau. Cukup umur! Kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya mengundi. Aku dapat tau pun seramai 3juta rakyat yang cukup umur untuk mengundi belum berdaftar. Aku dah mendaftar! Korang sudah?. Aku bukannya suka berpolitik pun. Orang politik pun aku tak kenal selain Datuk Seri Najib :). Yang aku kenal semua artis-artis korean, sebut ajer semua. Hahah!


Ramai jugak lar yang hadir kat SMK Sungai Pusu mendengar ceramah. Sebenarnya berat hati jugak mau pergi sebab malam AJL26 huhu. Tapi bila pikir pulak, AJL tu boleh ulang tayang tengok balik. Kalau aku pergi sana perut aku kenyang. Heheh!. Jadi aku buat keputusan untuk pergi MAKAN!. Bukan nak dengar sangat mereka berceramah. Zaman sekolah pun cikgu mengajar boleh tidur lagikan pulak penceramah. Memang mata kuyu jer ngantuk. Mana tidaknya buat waktu malam. Huhuh. Aku berdaftar sebagai Puteri UMNO dapat lar pergi ambik baju t-shirt BN nie ha. Aku sekadar mau tolong mak aku buat kerja. Hari mengundi pun mau dekat. Kami pun akan bermula bekerja weekend next month :). Tolong jugak tau! Dapat makan dan duit. Heheh. Sape tak mau?
Ok Selamat Mengundi Ye!

0 komen:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head
 

Wawa Takizawa Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting