Sunday, January 8, 2012

3 Hari Berturut-turut Makan Durian.. Panas!!!

Sekian, BuBye! dari Wawa Nasir at 5:09 PM

Pada hari Jumaat lepas ayah dah beli sebiji durian. Seronok betul ayah beli ek durian sebab duit orang tempah buat album kawen dah dibayar. Kami ape lagi memang suke benar makan durian. Dulu selalu jugak balik Penang makan durian. Kat sana Tok ade pokok durian tapi sekarang dah ditebang orang. Huhu. Kalau tak selalu makan FREE jer. Haha!
Semalam ayah keluar dengan kakak bukan main lagi beli durian lebih sikit daripada kelmarin. Dua jer pun. Kakak yang mau bayar. Ayah pun tersenyum lebar lar tak perlu keluar duit. Hehe. Tapi durian kat Kuala Lumpur nie memang penjualnya cekik darah betul. Jual mahal mahal. Sebiji dalam rm25 gitu. Mak aiii!
Hari nie! Kami satu keluarga tak jemu lagi nak makan durian. Sanggup pagi tadi kami pergi Pahang mau beli durian. Dapat lar beli 2 longgok durian. Ade 5 biji satu longgok. Rm20 jjer selonggok jauh lebih murah daripada dekat rumah. Lagipun beli durian nie pun kat penjual yang dah ade pokok durian. Memang manis semua durian macam kg dia yang bernama KG Cinta Manis. Hehe. Nama kampung diorang unik kan. Sweettt... gituuu..
Wa suke pak cik penjual tu sebab dia jujur menjual. Dia asing yang durian tak berapa elok,yang elok dan yang berlubang kemungkinan ade ulat. Susah nak jumpa orang yang jenis jujur. Semua jenis nak kaut untung lebih jer. Ayah ade mintak satu durian yang berlubang tu tanya berapa tapi pak cik tu bagi free ajeee... macam tu lar orang kampung memang baik dan tak berkira langsung. Berlainan daripada kat bandar nie. Hampeh! /p>
Dah dapat ape kami mau, ape lagi balik mau kasi bedal semua durian durian tu. Haha!. Habis lar satu badan nanti panas nak tidur susah baru tau!. Durian yang berlubang tu bila bukak elok cuma kat luar aje nampak berlubang tapi dalam punya isi ok sedap! Pandai ayah Wa pilih.
Ok setakat ini post hari nie. Dada!
p/s: sampai sekarang bau durian kat dalam kerata belum hilang :)

0 komen:

Post a Comment

Cute Onion Club - Onion Head
 

Wawa Takizawa Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting